Skip to main content

Programok

| Szikrázó 11 nap jógával

Szikrázó 11 nap - hetedik nap

A nap szimbóluma: Páva - kéknyakú

A puránákban találunk egy történetet, amely jól szemlélteti az uddzsáji pránajáma hatását:
A Devák (Istenek) és az Aszurák (Démonok) elhatározták, hogy kiköpülik az óceán vizét, hogy kiaknázzák a mélyéről az ott rejlő kincseket...

A Mandakini hegyet használták köpülőfának, Vasukit, a világkígyót pedig kötélnek. Az Istenek a farkánál fogták a kígyót, a démonok a fejénél. Sorra fel is bukkantak a kincsek az óceánból. Elsőként Lakshmi istennő jelent meg, majd legvégül Amrita, a halhatatlanság nektárja egy aranyszelencében. De a nektárral együtt halálos méreg is a felszínre tört. Az istenek és a démonok tanácstalanok voltak, hogyan ártalmatlaníthatnák a veszedelmes mérget, amely képes elpusztítani akár az egész világegyetemet. Végül az Úr Shivához fordultak segítségért. Shiva felhajtotta a mérget, de nem nyelte le, hanem a jóga erejével a vishuddhi csakrában tartva, s uddzsáji pránajáma és dzsálandhara bandha segítségével megtisztította a mérget. Így mentette és szabadította meg a világot a halálos veszedelemtől. Nyaka a méregtől sötétkékre színeződött, ezért kapta a Nilkantha (Kéknyakú) nevet.

Forrás: https://www.yogaindailylife.org/system/hu/7-szint/ujjayi-pranayama-jalandhara-bandhaval-%C3%A9s-khechari-mudraval


Ászana, jógatechnika
Ustrászana - teveállás

Itt olvashatsz bővebben erről az ászanáról : https://www.yogaindailylife.org/system/hu/3-szint/ushtrasana

Tanácsok, tippek:

✅ Az Ustrászana kiinduló helyzete Vadzsrászana – sarokülés –, amelyben stabilizáld a derekat a medence izomzat megfeszítésével

✅ A gyakorlatnak több változata van, de mindegyiknél fontos, hogy felemelkedve térdelésbe, a törzs hátra hajlításánál, a csípőt, a medencét nyomjuk előre, és a tekintet a nyújtott karra irányuljon (a/ és b/ változat)

✅ A c/ és d/ változatnál ajánlatos a sarkat belülről kifelé megfogni és úgy hajolni hátra; ezt a két változatot különösen óvatosan végezzük, figyeljünk az ellenjavallatokra (lágyéksérv-, ágyéki csigolyaproblémák, szédülés vagy terhességkor csak az a/ és b/ változat ...)

Figyeld meg!

Az ászana elvégzése után azonnal érezhető a testtartás javulása, hosszabb távon a comb, medence- és hátizmok erősödése, és különösen a női szervekre gyakorolt pozitív hatása

Forrás: Vishwaguru Sri Mahamandaleshwar Paramhans Swami Maheshwarananda: Jóga a mindennapi életben rendszer gyakorlókönyv 


 Inspiráció: nézőpontváltás, belső szabadság érzete

Napi recept: saláta helyett csíráztass!
Milyen táplálék kell az agynak? 

Tudtad, hogy az agy működése a test energiakészletének 20%-át teszi ki? Ha nem kap megfelelő minőségű és mennyiségű táplálékot, romlik a teljesítménye.

Miért egészséges a csíra?

A csíra azért fantasztikus, mert ebben van minden, ami a növény teljes kifejlődéséhez szükséges. Rengeteg vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak, nagyon egészséges a fogyasztásuk, ráadásul rendkívül könnyű és olcsó elkészíteni őket.

Csíráztatáshoz az alábbiakra lesz szükséged:
  • csíráztatható mag, ami emberi fogyasztásra alkalmas pl. lucerna, retek, stb. 
  • befőttes üveg
  • géz vagy háló (szúnyogháló) - akkora darab, amekkorával a befőttes üveg száját le lehet fedni
  • befőttes gumi
  • egy tál, amibe döntve bele tudjuk rakni az üveget, és kicsoroghat a víz bele
Elkészítés:

Tegyük az üvegbe a magokat. Öntsük fel vízzel teljesen. Kössük rá a hálót az üveg szájára, és hagyjuk így egy éjszakáig ázni a vízben a magokat. Másnap öntsük le a vizet róla, 2-3-szor mossuk át a magokat, majd a befőttes üveget szájával lefelé (hogy a víz kicsorogjon) állítsuk egy edénybe. A magoknak ebben a szakaszban nedvesnek kell lenniük mindig, de ne álljanak a vízben, különben berohadnak. Ha ablakba tesszük őket, akkor szép zöldek lesznek. Pár napig ezt így folytassuk, majd amikor már teljesen behálózzák a kis csírák a befőttes üveget, akkor dobozokba vegyük ki őket, és hűtőben tároljuk.


Tanulási tipp: Miért jó légzőgyakorlatot végezni stressz esetén?

 Stresszhatáskor az ember felületesebben kezd el lélegezni. Mivel felületesebben lélegzünk, ezért nő a szorongásunk. Ördögi kör. A stressz kezelésének egyik legjobb és legegyszerűbb módja, ha megtanulsz pár légzőgyakorlatot, amely a légzéseden keresztül nyugtató hatással lesz az idegrendszeredre. Az agyadnak ráadásul rengeteg energiára van szüksége, amihez sok oxigén kell! Így ha napi szinten végzel mély, hasi légzést vagy teljes jógalégzést, ezzel segíted a szervezeted optimális működését. Az alábbi gyakorlatot fekve vagy ülve is végezheted. 

Gyakorlat leírása: https://www.yogaindailylife.org/system/hu/1-szint/sarva-hita-%C3%A1szan%C3%A1k-1-r%C3%A9sz/hasi-l%C3%A9gz%C3%A9s


Ha pedig úgy érzed, hogy segítene, ha online egy közösség tagjaként tanulhatnál 11 napig, akkor várunk szeretettel online Tanulószobánkban: https://www.facebook.com/groups/225047183618569 

Minden nap a reggeli gyakorlás után 8-kor elindítunk egy Zoomot, amely segít elkezdeni a napodat. ❤️

Forrás: Carol Vorderman: Tanulási technikák - lépésről lépésre

Pin It

2023 június 11 - 21.