Skip to main content
| Ősi tudás a mai világban

Az Istenség három aspektusa és Síva két megjelenési formája

"Mindenféle spirituális tudomány, minden tudás, mantra, minden, amivel mi emberek rendelkezünk - mind az Úr Síva áldása. Az összes mantrát, jantrát, tantrát, mind egy Úr teremtette, és ez az Úr Síva.

Síva kétféleképpen jelenik meg..."

Részlet Paramhans Swami Maheshwarananda előadásából, 2008. április 21., Strilky, Csehország
Brahma, Visnu és Síva -- Swamiji előadása (angolul)

Egyik az, mikor az Isteni Háromság részeként jelenik meg.

A Háromság  -- Brahma, aki megnyilvánít, a teremtő. A teremtményeket Brahma teremtette, ezt a világot Brahma teremtette. Brahma a mennyei építész. Van ez a gyönyörű testünk. Hálásak vagyunk érte az Úr Brahmának. Senki sem tudná elvégezni ezt a munkát. Soha senki nem volt, és nem hiszem, hogy lesz még valaki.  Tehát az Úr Brahma közvetlen áldását kaptuk, hogy ilyen gyönyörű testünk van, ilyen egészséges testünk van. Hogy kényelmesen, fenntarthatóan, függetlenül élhessük az életünket. A független azt jelenti, hogy önállóan tudsz járni, önállóan látsz, hallasz, önállóan tudsz dolgozni. Mindent! Ez azt jelenti, hogy Isten nem tett minket Magától függővé. Független! Gyönyörű!

Aztán ott van Visnu. Megjelenik az Atma formájában, vagy a prána formájában, vagy a tűz elem formájában. Visnu, aki gondoskodik, mint ahogyan a házmester gondoskodik a házról. Hasonlóképpen, Visnu gondoskodik a létezésünkről, hogy mindenünk meglegyen, és védve legyünk.

Síva következik a Hármasságban. Síva tudatosságot jelent, a Kozmikus Tudatosságot. Síva az első az Univerzumban, Ő az, akit Swayambhunak hívnak. Swayambhu Síva, Síva felszabadulást jelent, és így a Háromságban Síva szerepe, hogy megadja a felszabadulást. Ő az, aki elpusztítja a negatív erőket, energiákat, és elvezet minket a pozitív energiához, a Param Ánandához, a felszabadulás legfelsőbb boldogságához, a moksához, vagy a brahma gjánához. Ez tehát Síva egyik formája, amelyet a Háromság részeként látunk, aki azért cselekszik, hogy eltávolítsa a negatív energiát és támogasson minket, pozitív energiát adjon, amelyen keresztül áldást ad - a felszabadulás megtörténik.

Síva második megjelenése pedig az egyetemes tudatosság, amelynek nincs formája. Isteni Testének első megnyilvánulása az OM hang. És ezért ahol Síva van, ott mindig jelen van az OM.

Omkaaram Bindu Samyuktam
Nityam Dhyaayanti Yoginah
Kaamadam Mokssadam Caiva
Omkaaraaya Namo Namah

Az OM formája, a binduval, a ponttal. A jógik minden nap ezen meditálnak. De a meditációnak odaadással kell történnie. Ha nincs odaadás, a meditáció nem sikeres. Ha nincs guru bhakti, a mantra, a meditáció nem sikeres.

Azt mondják, Narada RIshi egyszer megkérdezte Visnut:

- Uram, hol lakozol? Leginkább hol vagy? A Vaikunthában (Mennyország), vagy a Rajtad meditáló jógik szívében?

Isten, Visnu ezt válaszolta:

- Nem vagyok sem a Vaikunthában, sem a mediátló jógik szívében, akik Rajtam meditálnak. Ott élek a szívben és a tudatosságban, ahol a bhaktáim éneklik a nevemet, éneklik a dicsőségemet, bhaktival, szeretettel, odaadással.

Ez azt jelenti, hogy Isten ott van, ahol a mantrád van. Ahol a meditációdban ismétled a mantrádat. Akkor Mahaprabhuji veled van. És amikor Mahaprabhuji, Isten velünk van, akkor nem aggódunk semmi miatt. Biztos kezekben vagyunk.

Tehát az OM isteni formáján való meditáció az Úr Síva isteni tudatosságán való meditáció. Síva tehát tisztát jelent. Satyam Shivam Sundaram. Satyam - igazság. Síva az igazság, amit mi végső igazságnak, a végső igazságnak, a legmagasabb igazságnak nevezünk - ezt hívják Sívának. Satyam Shivam, a felszabadulás, a tudatosság. Sundaram - szépség. Ami az igazság szépsége, az Isten szépsége, a szeretet szépsége, a tudatosság szépsége, a teremtés szépsége. Minden. Csak egyetlen Szépség létezhet, és ez az Isten, Síva.